Thursday, November 18, 2010

lembu naik trolly

raya qurban 2010
3 ekor lembu dikorban kat kat kawasan rumah saya.
sngt sedikit berbanding thn lpas 6 ekor.
jenuh org2 kpg (kampung ker??) melapah n masak...

kejadian dimulakan dgn kehadiran org2 kampung
dgn gaya tersendiri.
ada yg berhangbag.ada berheel..
mau usha itu lembu kasi itu potong.
cik kak..malu lah tgok lembu camtu gaya.
kalah nk g photoshoot..hahha..
its ok...tu style dia.
style saya???
berbekalkan suar tido n t-shirt tido neengok di aras kami.

sngt cool..dgn org lalu lalang pakai baju kurung.dan lelaki encem lalu..
jz kenyit2 mata tanpa henti.

let check-ke-dooowt gmbr2 smlm,

tmpat kejadian

vvip pertama tlh hadir

dan ke-2

b
ila yg ke-3 hadir.saya sudah blah..
krn ramai makcik2 start jalan2 menuju ke dewan tuk kerja2 melapah.

tmpat melapah-dan dilapah

dr di reject menjadi bakal menantu..
lbh baik saya dan adik blah.
kawn saya berusaha nyiapkan jahitan manik tuk dinner beliau...
sngt kesian..tapi xnk bantu..
kang dia xpandai cam saya (ish...geli je..)

pabila sudah lewat zuhur...kami dipanggil secara kasar dan paksa turun ke bawh..
tuk mkn2 time..
dgr tu..dipaksa...hahha..tidak..tu tipuan semata2...
sapa nk tolak bab mkan ni weii..
beliau bersama tuanku

lauk mmg terhebat...
yg ingt
1. daging msk kunyit (meknos masak..tipu kot)
2. daging masak asam pedas (my mum n kwn dia masak)
3. daging msk kicap (saya msak..ok.tipu!)
4. daging masak sup (adik saya masak..yeker??jap pikiq smbil pndang atas)
5. daging masak....
6. daging msak....
ok. abis..

xphm napa mata jadi mkin sepet.
mungkin kerana bau lembu sngt kuat.
ada kaitan???

yes.sudah kenyang.
insyallah tahun dpn kami adik beradik amik bahagian berkat gaji masing2.
lagpun sngt syok ini sistem..
sistem di kawsan umah saya..
sapa nk msuk korban tahun dpn..start jan 2011 start byr skit2 mana yg mampu smpai raya korban tiba.
ala2..ansuran la...
so tak terasa if rm250-300 dikuarkan secara gedebuk..
ni adalah sistem yg sngt berkesan lag indah!!
insyallah!!

4 comments:

Aida Azryn said...

whoa! daging masak kicap!! @_@

U.Y.A said...

enak kn aida??mmg maveles....

Ina said...

bagusnya ada sistem cam gitu. byr sket2 pastu hbs la... kak ina sokong sistem tu 100%. hehehe...

U.Y.A said...

btl k,ina..
mmg menggalakan org wat ibadah korban.
org jauh snggup dtg kwsan suria cz suka sistem nie..n meriah!