Tuesday, November 2, 2010

beli kete dh ker???!

meRepEk by S.U.R.I.A. masanya 9:21 AM
btl kah saya sudah mmbeli kete?
hurm..berpikiq sejenak.

secara jujur mmg tu niat saya.
tapi kan..tapi...
Tuhan lbh syg duit i....
Tuhan suka i tabur duit gaji ke acc lain..
mean.ke mak pak i ler..
so dr byr kete....lbh baik...
belanja kawn ke..belanja mak pak ker..
slbh yer..belanja diri sendiri..

tambah2 kete idaman adalah Honda CRV!
peh..mmg bergaya kot bwk kete tu..
sumpah...
i mmg minat kete spt itu

smlm yer cerita...sibuk nk g wangsa walk..nk berjalan2 smbil menabur duit di jalanan.
so tgok la...keliling2 mana2 ada CRV..
peh mmg rezeki (rezeki tgok uda ler) kete CRv..
2x traffic light..2 kete CRV berlainan..2x dpt usha bontot kete yer.
lum tgok tuan..dpt lelaki hensem..tak tergugat iman den!
1. ni traffic light dpn ofis
2. ni simpang nk ke genting kelang.

suma ni citer 0 belaka..
.so meh tgok pic dr en Honda yer laman web
gmbar bontot...
bontot mmg mantap..
yg plg penting tht car i suka sbb tinggi..
kalo kete msia cam kembara.
mmg minat dr duuuluuuuuuuuuu
color ni mmg mengancam..
maveeeelleeesss dan jeles!!
fine!!
merah dia....mmg cair abs la...
kalo imredlover tgok...sure dia snggup tukar n smbung bljr kat kolej tar.
dkt kat ghumah i...sbb nk naik kete i ni..ngeh..
(leh caya?)sila percaya.
part ni lg mencengkam..
siap GPS - Google Pandai Sendiri
gear..mmg smart card ler..xyah citer..
eee....geram2..

setelah berbincang bersama fam tersyg..
dr beli kete...lbh baik i beli ghumah...
tuk fam jugak..bkn future fam i..but sbg umah lepaks2 bersama adik2 beradik dan mak pak i.
angan2 di otak..ghumah tu stil area2 gombak..or jauh skit..plg jauh sg buloh
sure umah teres...ada dlm 5 bilik..cz kami adik beradik ada 4 orng..so xtra 1 for my parents.
peh..bagus tau plnning camni..
ala2..kampung la...nnti beraya lpk umah tersebut.
sonok yer...

memandangkan Budget 2011 sudah lama dikuarkan.
plg sonok dgr psl 1st rumah akan dibg kelonggaran
untuk 100% guna duit loan.
so time beli ghumah xyah kuar duit 20% kah..apa kah..
suma loan akan byr..
ko byr bulan2 udah ler...tanggung sendiri..

tgok fam saya..
xlama lg..akn menjadi bsr dan besar..n besar...
tuan2 yer pung besarrr punyaaaa
gmbar ni bkn time weeding i..
sngt2 nipu..xbaik..time konvo ler..
krt to en jury
gmbar2 beliau suma maveeless...

insyallah..angan2 tersebut menjadi kenyataan.
Mengharap Tuhan dpt bg rezeki tersebut.
mmg syukur alhamdulillah sngt2..
skrg tgh usha2 ghumah2 menarik tertarik mmg debo0o0oomm..
ke babo0oo0oo0omm.....

ok sulia mau cau...

0 hasil meRepEk:

 

' Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting